Przedmiotowy System Oceniania z j?zyka angielskiego
dla klas I ? III SP (rok 2013/14)

Obowi?zuj?ce podr?czniki
Klasa I ? Bugs World 1
Klasa II ? Fairyland 2
Klasa III? Fairyland 3

Obowi?zuj?ce wyposa?enie na zaj?ciach
Podr?cznik, zeszyt ?wicze?, przybory do pisania, zeszyt przedmiotowy (je?li jest zalecony przez nauczyciela prowadz?cego).
Metody i formy sprawdzania osi?gni?? uczni?w w klasach I-III
? Pisemne: praca klasowa, test, kartk?wka, zadanie domowe.
? Ustne: dialogi, odpowiedzi na pytania, opowiadanie, opisywanie, aktywno?? werbalna recytacje, piosenki, rymowanki.
? Zadania domowe (zadania domowe: niezg?oszenie nieodrobionego zadania domowego ? zaznaczane w dzienniku minusem (dopuszcza si? 4 minusy, powy?ej-ocena ndst.),
? Zadania dodatkowe : projekty, plakaty i inne.
? Aktywno??: ocenianie na podstawie obserwacji i notatek nauczyciela.
Ocena semestralna i roczna jest ocena opisow?
o Ocena opisowa to ustne lub pisemne poinformowanie o post?pach ucznia.
Podstaw? do ustalenia oceny semestralnej i rocznej s? minimum 5 ocen cz?stkowych.

Kryteria oceniania
Oceniaj?c nale?y wysi?ek ucznia i jego post?py w praktycznej nauce j?zyka. Ocena powinna
promowa? rozw?j j?zykowy i spo?eczny ucznia, wyra?nie wskazywa? dziecku, co osi?gn??o,
co zrobi?o dobrze, ile potrafi, a czego jeszcze nie umie i jak mo?e pracowa? nad uzupe?nieniem brak?w. Ocena ma te? dawa? informacj? o aktywno?ci dziecka i jego zaanga?owaniu w proces uczenia si?.
Szczeg??owe kryteria oceniania dla uczni?w poszczeg?lnych klas zamieszczone s? na stronie internetowej szko?y .

Klasa I
Ocena bardzo dobra
– ucze? jest aktywny na lekcji,
– aktywnie bierze udzia? w ?piewaniu piosenek,
– aktywnie bierze udzia? w grach i zabawach,
– recytuje rymowanki,
– prawid?owo reaguje na polecenia,
– poprawnie u?ywa poznane s?ownictwo,
– poprawnie powtarza za nauczycielem zwroty oraz nazwy wprowadzonych przedmiot?w,
– starannie wykonuje projekty oraz ?wiczenia.

Ocena dobra
– ucze? jest aktywny na lekcji,
– aktywnie bierze udzia? w ?piewaniu piosenek,
– aktywnie bierze udzia? w grach i zabawach,
– recytuje rymowanki,
– potrafi zrozumie? polecenia prowadz?cego,
– u?ywa poznane s?ownictwo, ale zdarzaj? mu si? b??dy,
– powtarza za nauczycielem zwroty oraz nazwy wprowadzonych przedmiot?w, ale nie zawsze poprawnie,
– wykonuje projekty i ?wiczenia.

Ocena dostateczna
– ucze? jest ma?o aktywny na lekcji,
– bierze udzia? w ?piewaniu piosenek, ale ma?o aktywnie,
– bierze udzia? w grach i zabawach,
– ma k?opoty z recytacj? rymowanki,
– ma k?opoty ze zrozumieniem nauczyciela,
– zna ograniczony zas?b s?ownictwa,
– powtarza nieprawid?owo za nauczycielem nazwy wprowadzonych przedmiot?w,
– wykonuje projekty oraz ?wiczenia.

Ocena dopuszczaj?ca
– ucze? nie jest aktywny na lekcji,
– nie opanowa? podstawowego s?ownictwa,
– nie rozumie polece?,
– nie potrafi powt?rzy? za nauczycielem nazw wprowadzanych przedmiot?w,
– nie anga?uje si? w gry, zabawy, projekty,
– nie wykonuje ?wicze?.

Klasa II

Ocena celuj?ca
– ucze? uzyska? maksymalna ilo?? punkt?w z testu, kt?ry sprawdza umiej?tno?ci j?zykowe i jest zgodny z programem nauczania j?zyka angielskiego (DKW-4014-6/99) oraz tre?ciami szczeg??owymi zawartymi w podr?czniku New Bingo.

Ocena bardzo dobra
– ucze? jest aktywny na lekcji,
– aktywnie bierze udzia? w ?piewaniu piosenek,
– aktywnie bierze udzia? w grach i zabawach,
– recytuje rymowanki,
– prawid?owo reaguje na polecenia,
– poprawnie u?ywa poznane s?ownictwo,
– poprawnie powtarza za nauczycielem zwroty oraz nazwy wprowadzonych przedmiot?w,
– starannie wykonuje projekty oraz ?wiczenia.

Ocena dobra
– ucze? jest aktywny na lekcji,
– aktywnie bierze udzia? w ?piewaniu piosenek,
– aktywnie bierze udzia? w grach i zabawach,
– recytuje rymowanki,
– potrafi zrozumie? polecenia prowadz?cego,
– u?ywa poznane s?ownictwo, ale zdarzaj? mu si? b??dy,
– powtarza za nauczycielem zwroty oraz nazwy wprowadzonych przedmiot?w, ale nie zawsze poprawnie,
– wykonuje projekty i ?wiczenia.

Ocena dostateczna
– ucze? jest ma?o aktywny na lekcji,
– bierze udzia? w ?piewaniu piosenek, ale ma?o aktywnie,
– bierze udzia? w grach i zabawach,
– ma k?opoty z recytacj? rymowanki,
– ma k?opoty ze zrozumieniem nauczyciela,
– zna ograniczony zas?b s?ownictwa,
– powtarza nieprawid?owo za nauczycielem nazwy wprowadzonych przedmiot?w,
– wykonuje projekty oraz ?wiczenia.

Ocena dopuszczaj?ca
– ucze? nie jest aktywny na lekcji,
– nie opanowa? podstawowego s?ownictwa,
– nie rozumie polece?,
– nie potrafi powt?rzy? za nauczycielem nazw wprowadzanych przedmiot?w,
– nie anga?uje si? w gry, zabawy, projekty,
– nie wykonuje ?wicze?.

Klasa III

Ocena celuj?ca
– ucze? uzyska? maksymalna ilo?? punkt?w z testu, kt?ry sprawdza umiej?tno?ci j?zykowe i jest zgodny z programem nauczania j?zyka angielskiego (DKW-4014-6/99) oraz tre?ciami szczeg??owymi zawartymi w podr?czniku New Bingo.

Ocena bardzo dobra
– ucze? jest aktywny na lekcji,
– aktywnie bierze udzia? w ?piewaniu piosenek,
– aktywnie bierze udzia? w grach i zabawach,
– recytuje rymowanki,
– prawid?owo reaguje na polecenia,
– poprawnie u?ywa poznane s?ownictwo,
– poprawnie powtarza za nauczycielem zwroty oraz nazwy wprowadzonych przedmiot?w,
– starannie wykonuje projekty oraz ?wiczenia.

Ocena dobra
– ucze? jest aktywny na lekcji,
– aktywnie bierze udzia? w ?piewaniu piosenek,
– aktywnie bierze udzia? w grach i zabawach,
– recytuje rymowanki,
– potrafi zrozumie? polecenia prowadz?cego,
– u?ywa poznane s?ownictwo, ale zdarzaj? mu si? b??dy,
– powtarza za nauczycielem zwroty oraz nazwy wprowadzonych przedmiot?w, ale nie zawsze poprawnie,
– wykonuje projekty i ?wiczenia.

Ocena dostateczna
– ucze? jest ma?o aktywny na lekcji,
– bierze udzia? w ?piewaniu piosenek, ale ma?o aktywnie,
– bierze udzia? w grach i zabawach,
– ma k?opoty z recytacj? rymowanki,
– ma k?opoty ze zrozumieniem nauczyciela,
– zna ograniczony zas?b s?ownictwa,
– powtarza nieprawid?owo za nauczycielem nazwy wprowadzonych przedmiot?w,
– wykonuje projekty oraz ?wiczenia.

Ocena dopuszczaj?ca
– ucze? nie jest aktywny na lekcji,
– nie opanowa? podstawowego s?ownictwa,
– nie rozumie polece?,

Ocen? niedostateczny otrzymuje ucze?, kt?ry: nie opanowa? elementarnych sprawno?ci w pisaniu m?wieniu, czytaniu, rozumieniu okre?lonych w programie nauczania j.angielskiego, nawet przy pomocy nauczyciela nie jest w stanie rozwi?za? zagadnie? o elementarnym stopniu trudno?ci, nie wywi?zuje si? z polece? i nie wyra?a ch?ci poprawienia ocen niedostatecznych.