Program MISTRZOWIE KODOWANIA
?Nauka pisania program?w to gimnastyka dla m?zgu. Pozwala wypracowa? umiej?tno?? efektywnego my?lenia o rzeczach niezwi?zanych z informatyk??.
Bill Gates
Wytyczne projektu edukacyjnego ?Mistrzowie Kodowania?, maj? na celu upowszechnienie nauki programowania, Realizowany jest przez Samsung Electronics Polska.
Program Mistrzowie Kodowania, dzi?ki programowaniu, ma na celu rozwija? w dzieciach umiej?tno?ci analitycznego i kreatywnego my?lenia, kt?re potrzebne s? nie tylko specjalistom.
J?zyk Scratch zosta? stworzony w?a?nie z my?l? o dzieciach i m?odzie?y, ?eby uczy? ich podstaw programowania. Programowanie to umiej?tno??, kt?ra coraz bardziej przydaje si? w?XXI wieku, a kto?, kto zrobi pierwsze kroki w dzieci?stwie mo?e si? tym zainteresowa? i?zdobywa? dalsze przydatne umiej?tno?ci.
Scratch uczy dzieci jak tworzy? w?asne animacje. Mo?e to by? gra komputerowa, historyjka, w?asna ilustracja, czy komentarz do przeczytanej ksi??ki albo jakiego? pobudzaj?cego wyobra?nie wydarzenia, np. bada? Marsa. Po drodze ucz? si? te? podstaw my?lenia algorytmicznego i logiki programowania. Z pomoc? Scratcha dzieci mog? tak?e realizowa? wsp?lne projekty, uczy? si? od siebie nawzajem, a dzia?aj?c w grupie rozwija? swoje kompetencje spo?eczne.
Program MISTRZOWIE KODOWANIA w naszej szkole realizowany jest w po??czeniu z innowacj? programow? z informatyki pt. ?Programowanie wizualne w?kszta?towaniu umiej?tno?ci my?lenia algorytmicznego na podstawie Scratch? .
Cele og?lne innowacji:
- rozwijanie pasji informatycznych uczni?w,
- poszerzanie kompetencji informatycznych z zakresu pos?ugiwania si? komputerem,
- wprowadzenie poj?cia algorytmu (przepisu dzia?ania) oraz programu (zapisu zrozumia?ego dla komputera) na przyk?adach znanych uczniom z ?ycia,
- poznanie ?rodowiska Scratch,
- wprowadzenie instrukcji warunkowej,
- opracowanie projektu prostej gry,
- wprowadzenie poj?cia zmiennej,
- wprowadzenie losowo?ci,
- wprowadzenie mechanizmu komunikat?w w ?rodowisku Scratch,
- opracowanie projektu gry zr?czno?ciowej,
- opracowanie projektu prostej gry logicznej,
- opracowanie scenariusza multimedialnej kartki ?wi?tecznej.
Zakres innowacji: klasa IVa, IVb, Va PSP i klasa IAG.
Nauczyciele realizuj?cy program i?innowacj? to Dorota Kokoszka i Daniel Makar.
no images were found