?
Zaj?cia korekcyjno ? kompensacyjne to oddzia?ywania dydaktyczno ? wychowawcze, maj?ce na celu wspieranie mocnych stron ucznia oraz wzmacnianie jego s?abych stron. Zaj?cia stymuluj? og?lny rozw?j dziecka i rozwijaj? funkcje motoryczne, sprawno?? manualn?, koncentracj? uwagi, spostrzegawczo??, percepcj? wzrokow? i s?uchow?. Ponadto wzrasta motywacja uczni?w do nauki oraz zmieniaj? si? postawy uczni?w wobec trudno?ci szkolnych.

Zaj?cia korekcyjno ? kompensacyjne w naszej szkole prowadzone s? w oparciu Program Edukacyjno ? Terapeutyczny ORTOGRAFFITI. Jest to kompleksowy system pomocy dla uczni?w z dysleksj?, dysgrafi?, dysortografi? i dyskalkuli?.

Cele programu:
1. sprawno?? funkcji wa?nych w procesie uczenia si? czytania i pisania: wzrokowo ? przestrzennych, s?uchowo ? j?zykowych, motorycznych,
2. p?ynne czytanie, zw?aszcza w zakresie: techniki czytania, rozumienia czytanego tekstu,
3. post?py w pisaniu w zakresie: poprawno?ci ortograficznej, poziomu graficznego pisma,
4. rozw?j sprawno?ci j?zykowej w zakresie: form wypowiedzi pisemnej, konstruowania wypowiedzi ustnej,
5. sprawno?? liczenia.

Program jest:
– zalecany przez MEN do indywidualizacji pracy z uczniami ze specyficznymi trudno?ciami w uczeniu ci?
– rekomendowany przez Polskie Towarzystwo Dysleksji
– konsultowany przez prof. Mart? Bogdanowicz ? wybitny autorytet w dziedzinie dysleksji
– umo?liwia realizacj? pomocy psychologiczno ? pedagogicznej w szkole zgodnie z Rozporz?dzeniem MEN.